torsdag 14 oktober 2010

Idag även besök på vårdcentral

Hej !
Just nu skildrar jag min cytostatikabehandling som ett Vasalopp och jag går in på slut sträckan visserligen bara ett delmål men ändå, ett delmål på sträckan fram till strålningen. Nu är min förhoppning att delmålspriset är att cancercellerna har dött ut. så är ju behandlingstanken bakom detta, så det tror vi på, eller hur?
Nästa vecka startas alltså sista cytostatika behandlingen, pust :)
Kan inte riktigt förstå att det är så ,men så är fallet.
Efter det blir det tre veckors vila innan strålningen börjar,så fram till jul skall det väl vara klart...sedan fem års kontinuerlig uppföljning.
Sköönt !
Jag måste erkänna att jag saknar mitt hår ! Tänk att få tvätta håret ordentligt och schamponera in sig det skall bli skönt att återfå så småningom. Har läst att man skall raka sig nu efter sista cytostatika behandlingen  att håret växer ut jämt. Tänk om jag blir lockhårig nu ! Det har ju hänt för en del.
            Det här fina kortet fick jag idag Tack och kram !!! Det får vi ta del av alla !




 14 oktober , det är inte klokt vad tiden går även att man bara kämpar mot trötthet. Undrar om man detta året får på dubbdäcken innan det där första snöovädret kommer, visst är det konstigt !!:) Hur fullt brukar det inte vara på däck verkstäderna när ovädret är som värst. Konstigt eller hur?


Jag har det varmt och skönt i huset med de nya värmepumparna ,men det är ju inte kallt ute ännu. Men det blir nog bra.




Önskar er alla en trevlig kväll

Marie-Louise


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar