lördag 30 oktober 2010

Nya dagar

Nu lämnar vi tomten för ett tag och går in i verkligheten,lördag igen jag förstår inte vart veckorna tar vägen när man inget speciellt gör.Alltid skönt när det är helg och Gunnar är hemma. Igår kväll följde jag Idol och jag är besviken att Daniel röstades ut, det var en av mina favoriter....synd, men , men, han har ju framtiden  för sig. Elin Blom är ju kvar och hon är ju grym, tycker jag och trevlig.




Det har ju varit mycket om bröstcancer i TV de sista dagarna jag måste säga att man tittade på galan med mycket blandade känslor, när man själv sitter i verkligheten. Men visst är det härligt att forskningen går framåt och att avslutningsbilden på galan med den stora scenen fylld av tjejer som var friska idag var ju härlig att se, underbart!!


Idag skall jag försöka att ta mig ut lite och ta mig en promenad till skogen här jämte där det har börjat avverkats skog, jag behöver lite tallris till mina krukor som jag har på verandan så det passar bra att ta lite ris på de nedfällda träden. Kanske finns det lite granris som man kan använda till pappas grav för dekoration nu till All Helgons dag när det skall göras fint på graven ,och sätta ljuslykta


Nej , nu ut och andas lite frisk luft.

Ha det gott

kram
Marie-Louise.

2 kommentarer:

  1. Härligt att Du är på gång. Ut och njut i naturen
    Tänker på Dig
    Kramar
    Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Jag ville också haft Daniel kvar i Idol.Bröstcancergalan var jobbig att titta på,men Mats var på plats och jag såg en skymt av honom på Tv.Fantastiskt att de kan få ihop så mycket pengar. Ha det bra

    SvaraRadera