söndag 5 december 2010

I helgen har vi snyggat upp köksspisen

I helgen fick Gunnar för sig att han skulle ge sig på vår köksspis/panna vi har haft glasplattor liggande jätte länge som vi skulle klä in spisen med. Men Gunnar är en nogrann herre så det måste göras från grunden, tvätta . måla och sedan plattor , inte nog med det för vi skulle ha tag i någon struktur som man kunde blanda i färgen , för ytan på spisen var inte snygg. Ja vi hittade någon grövre sand som man kunde blanda i vit färg för att få en enhetlig yta ,det blev vi nöjda med. efter  det skulle de svarta glasplattorna komma på plats, vilket var lite knivigare eftersom spisen är riktigt gammal och inga raka linjer, men jag tycker Gunnar lyckades bra i alla fall. Det skall bli så skönt att kunna torka av utmed spisen nu när det blev en annan blankare yta.




Gunnar fick plattor över så han tog bort de gamla plattorna framför spisen och la de här små svarta där också ,det blev fint.Det var bara ett det kom en viss dam och steg rakt i det precis när det var ny lagt, få se om vi får ett fotavtryck där alltid .....klumpigt av mig.


                                              

Jag har strukit och varit ute och kört snö för ovanlighetens skull,men när jag satt på traktorn så slirade det så mycket och när jag kollade hur det såg ut så fattades det en snökedja på ena däcket....
Du kör för fort  var kommentaren från Gunnar :) men var fanns den någonstans?bestämde mig för att köra där jag kunde och ute på vägen väl nedpackad och nerfrusen hittade jag kedjan till slut.
Tur ,eller hur ?

För att återgå till spisen så skall jag klä fästmans stången snart ! Vet ni vilken det är och varför det kallas så ?
Kommer visa det när jag gjort det men det blir inte förränn närmre jul.

Hoppas ni alla har haft en skön och fridfull helg !


                       




                   Kram

                Marie-Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar