torsdag 16 december 2010

Jag är nöjd så här långt

 Snöstrom och snödrivor i massor, denna dag. Idag skulle jag få träffa läkaren på onkologen som avslutningssamtal för behandlingen,klockan 11.00 kom Gunnar och mötte upp för att vara med och höra vad som blev sagt. Det är bra att ha någon med för det är många frågor som finns och det är lätt att man glömmer vad man skall fråga om.
Sjukvården har i denna situationen gjort vad de kan göra och hur resultatet blir efter behandlingen vet ingen, jag påbörjar en ny hormonbehandling redan på lördag som skall vara i fem år och förstås skall man undersöka med mammografi årligen efter detta. Denna behandling är i tablett form.
Alltså finns det ingen garanti för att allt är borta men det är det som jag går framåt med i tro. För alla människor tror jag att det är samma villkor även om jag nu har behandlats för cancer så tänker i alla fall jag att det är inte större risk för mig än för andra att insjukna i olika saker. Ingen har något löfte om något.
¨Jag har inte blivit utskriven ännu från onkologen pga att det skall göras en skelettscint inom 2 veckor pga den fläcken i ryggen som smärtar av och till.
En ny cortisonsalva skrevs ut för att behandla skador av strålningen och de besvären kann hålla på i några veckor efter avslutad behandling.




                                        
Den 27 december skall jag operera bort min Port a Cat äntligen , först ville de att jag skulle ta det den 23 men det kände jag inte för, har jag haft den så här länge så kan jag fira jul med den ...


               Imorgon är det sista behandlingen av 25 och jag är nöjd med att det har gått så bra.


Jag är nöjd och tacksam för allt kvalificerad sjukvård som har stått till mitt förfogande de här året.


Kram

Marie-Louise                                 

1 kommentar:

  1. Bra jobbat vännen! Vad skönt att strålningen är färdig!
    Hoppas ni får en riktigt skön jul nu o hälsa alla vovvar från mig, "mormor" Gnizta och "moster" Zindra :) och självklart en stor kram till er också! ;) /Linda

    SvaraRadera