onsdag 1 december 2010

-26 grader natten som gick

Natten som gick -26 vad skall det bli inatt redan -20 klockan är 18.00 oj oj nu vill det till att lägga in i pannan , vi har det varmt och skönt här i stugan.

Idag när jag åkte in till staden så var det såååå vackert ,solen sken och det bildades snökristaller i soljuset ,helt underbart.  Det knarrade bra under fötterna när man gick. Friskt !

Idag var det lite jobbigt att åka iväg på behandling,men det gick ju hur bra som helst,snabbt och bra och en kopp kaffe.

När jag åkte hem tittade jag in till sonen Patrik , hans underbara assistent Stina var där och grejade i köket.
Vi har fått Stina 25% att jobba hos Patrik fortfarande fattas det 75% ,undrar om kommunen får någon ordning på det någon gång. Vi väntar tålmodigt...

                                           Nu skall ni få se vad Stina gjorde hos Patrik



Lite ansiktslyftning i köket , snyggt eller hur ?  Det roligaste var att Patrik tyckte det var bra , det är ju det svåraste att få med honom på något nytt, En sak i taget, så går det bra. Han gick bara och njöt !

Tack underbara Stina för att du är en sån underbar person och Du tacka dina föräldrar för att de fixade just Dig  !!!!:)  Kram. Du är bäst. Det är så värdefullt att ha bra personer runt den som behöver det och som mamma är det som en sten faller från hjärtat när det fungerar bra . Det är ju dags för mamma och pappa att låta sonen bli självgående, men då måste det ju finnas personal som kan ta över. Patrik själv är bekymmrad för hur det skall gå när han inte har oss längre , vi uppmuntrar och säger att det är det vi ska jobba oss fram till nu , så kommer det att fungera bra .Det tror vi på och jag tror på människan...och jag tror på Patrik !!
han kommer säkert att fungera bra trots sin autism.

Nu har mannen och jag ätit kvällsmat och nu skall vi tända brasan i Tv rummet och se vad bönderna hittar på ikväll.

Jag spelar julmusik för fullt ,jag älskar julmusik, visst är det härligt! Lyssna och njut !


   
                         


Tack för idag och kram till er alla

Marie-Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar