tisdag 30 november 2010

Kallt men vackert

Idag hade vi bestämda tider på strålningen pga personalen hade personalsamling. Idag fick jag röntgas igen för att man skulle kontrollera att inget hade ändrat sig under behandlingen så det tog lite längre tid idag.

Det går med stormsteg till jul och på A6 parkeringen var det lika fullt idag.

Eftersom Gunnar jobbar med utsatta grupper i samhället så vet jag att många lider när julen börjar att nalkas, inga pengar att köpa till barnen för och julen ger nog ännu mer ångest för många saker. Ria försöker att hjälpa till så mycket som möjligt att  inhandla saker de deras barn och dylikt, Inga pengar utan att man praktiskt hjälper till att inskaffa saker och mat. Jul mat serveras också några dagar innan jul för alla som önskar och lever ute i samhällets baksida och kanske bor på härbärget på Ria, I denna  denna kyla önskar man att ingen skall behöva ligga ute.

Jag kan inte låta bli att tänka på alla som har det svårt till jul av olika själ.visst är det så att det påminns om mycket vid stora högtider.
Jag önskar att alla skulle få ha en fridfull jul med lugn och harmoni. Var det inte tänkt så....
Jag vet vissa som har fullt upp att åka till alla i sina familjer så det inte blir något lugn på hela dagen.
Visst är det en familje högtid men till vilket pris.
Jag skall inget säga för jag har ju detta året förstått hur värdefullt det är med sina nära och kära. Det är guld värt.
Ta det nu lugnt och stressa inte för mycket det blir jul ändå.

Julpyssel  Titta in på denna trevliga länk

Titta in på Lyckovallens hemsida

Kram

Marie-Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar