söndag 28 november 2010

1a Advent

Innebär ett minne för mig som jag bär med mig genom hela livet, min pappa fick sluta sina dagar just 1a Advent så det blir man alltid påmind om just denna dag som för övrigt idag just stämmer med datum också.

Snön vräker ner här över Småländska höglandet , jag har varit ute en snösväng idag också men det har redan fyllts på med ny vit snö, men nu får det vara med snöröjning för idag. Nya tag i morgon.






                               Adventsgranen är i alla fall på plats och det lyser upp så vackert.





                                  

Vi har varit inne i Jönköping på julskyltning , det var ett företag som ville göra en insats för de hemlösa i Jönköping och RIA, så Gunnar skulle dit och stötta upp. Det skulle säljas mat och intäkten skulle ges till RIA för att sedan förmedlas till behövande.

                              


Ett bra alternativ men det var lite svårsålt med mat i denna kylan ..   men absolut så kommer dessa gåvor väl till pass i dessa juletider. Det är många som är i behov av hjälp.




Hoppas ni har haft det bra och i morgon påbörjas vecka 3 av min behandling,det går sakta framåt. Har fått ont i halsen , vet ej om det är en en biverkning av strålningen vilket man kan få , det visar sig.
Hoppas på ett bättre väglag i morgon.

Kram

Marie-Louise

1 kommentar:

  1. Jösses, vad mycket snö ni har!!! Vi har inte ens hälften här o det är ju ändå mycket mot vad vi brukar ha vid den här tiden på året. Kan inte säga att jag är avundsjuk på er.
    Fint ändamål, men jag förstår att det var svårt i det vädret att få något sålt. Synd, hoppas ändå att det gav något.
    Jag håller tummarna för att det inte är en biverkning utan bara en "biverkning" av vädret :). Kör försiktigt i morgon.
    Imsavimsa

    SvaraRadera