måndag 22 november 2010

Tjuvar i kylskåpet !

Ja helgen har gått i en faslig fart ,en sak som jag inte har gjort var att åka till Jönköping ,det räckte med de gångerna jag åkte i veckan och det jag nu skall åka  i veckan ,för nu är det måndag och vecka 2 i behandlingen,here we goo!
Taket till husbilen blev nästan färdigt men det fattades 2 plåtar så det får Gunnar inskaffa i veckan, men husbilen är på plats och det känns så skönt att veta att det är tak över den.
Jag assisterade hantlangare och höll i vattenpass och bar plåtar alltid något.








Nu har jag varit ute och kört snö i 1 timma precis , vi har fått rätt så mycket snö här men än så länge är det plusgrader,men vad jag förstår så skall   det bli kallare.


Våra hundar var på värsta bushumöret igår har aldrig upplevt något värre !
Felet kanske var mitt för jag kanske inte hade stängt dörren till kylskåpet riktigt när jag var och hämtade dricka till oss, när vi arbetade. När jag kom in nästa gång så var kylskåpsdörren öppen och det var full kalabalik , ett stort paket med köttbullar, ett paket korv , och så lilla Lady förstås som kom med en stor championburk i munnen och skulle sticka och gömma.  Ägg hade de också tagit och en burk med kräftstjärtar som de inte hade fått upp locket på men väl spadet som var helt slut efter att någon hade satt tänderna i burken.
Oj oJ oJ
Inte nog med det i ett ögonblick hade Lady fått tag i min medicindosett som jag hade laddat för 2 veckor och lyckats få upp den och dra ut facklådan  och alla tabletterna ,dosetten var tom, den skall ju va barnsäker men inte hundsäker minsann,men vet ni vad alla tabletterna hade ramlat ut under soffan så hon hade inte rört några,gissa om jag blev nervös.
Dosetten låg högt uppe på bordet men den hade fixat ner. Oj Oj  har aldrig varit med om någon busigare valp  !!
Tydligen var de uttråkade av att matte och husse byggde !



Idag får vi bara bära omkring på ved träd !







Kram Marier-Louise


4 kommentarer:

  1. Jag har varit inne o hälsat på dig så gott som dagligen ett tag, men aldrig skrivit. Har hittat till dig genom Linda på Skinnytorpet :). Men nu måste jag ge mig tillkänna o säga att jag smålog när jag läste ditt inlägg idag. Vilka troll! Skulle lätt kunna hända här också, med tre tokar här hemma. Tur att de inte ätit upp tabletterna iaf.
    Fortsätter gärna följa dig, om det är ok :).
    Imsavimsa

    SvaraRadera
  2. Kul att du är här och hälsar på ! Det gläder mig ! Hoppas att jag har något att dela med mig av !

    Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Underbart med överraskningar! Härligt att läsa om stort och smått som händer och sker i Galthult. Kramar från familjen Bernhardsson

    SvaraRadera
  4. Hi hi vilka busar du har. hi hi.KRAM Linda

    SvaraRadera