tisdag 16 november 2010

Idag en annan dag

Till onkologen KL.12.45 behandling nummer 2.
Fick information om att alla inställningar hade lyckats bra,det som jag behövde idag var en dosa som mätte hur djupt strålningen skulle gå,men även den skulle tas bort i morgon.
En sak som jag fick göra idag var att tatuera mig , sådana disskutioner vi har haft om det grabbarna och jag. Idag har jag 7 tatuerade prickar , gjorda på onkologens egna tatueringsverkstad :) Mycket skall man vara med om när man fått bröstcancer. Ja ,ja som ni förstår har det med inställningar att göra och i stället för att ha pennmarkeringar med plast över så är ju detta ett bra alternativ. nu kan man duscha utan att markeringarna går bort,praktiskt !



Jag är så fruktansvärt trött men jag försöker att göra en ny sak varje dag jag är inne i stan.
Har jättesvårt att sova på nätterna ,kanske somnar 4-5 på morgonen,det är inte bra. Så det är lite svårt att säga var tröttheten kommer ifrån.
På torsdag skall jag träffa doktorn,måste skriva ned alla frågor som jag har.
Känslorna går väldigt upp och ner måste jag säga,så mycket behandling så hoppas man verkligen att de har fått bukt med denna cancer.


Tog en sväng till IKEA där jag köpte dessa spetsgardiner , fina tycker jag . Har väldigt dåligt med insperation att förnya något just nu ,men ,men det kanske kommer igen.





Tack för idag
Kram

Marie-Louise

3 kommentarer:

  1. Ser ju jättemysigt ut med nya gardiner... Inte ska du bry dig om att du har lite motivation, det är ju inte så konstigt! :)
    Ja, du... det verkar som man blir "märkt" för livet på många sätt, du får väl göra någon snygg "riktig" tatuering av dem där prickarna sen ;) /Kramiz från oss här i borås

    SvaraRadera
  2. Jättefint, det är fint med spetsgardiner och allra helst i ert gamla hus, där passar de verkligen in. Bilden ger verkligen sken av mysighet.Ta en dag i taget och jag känner med dig. Kramar Eva

    SvaraRadera