onsdag 17 november 2010

En bekant

Idag var det ett bekant ansikte på strålningen,oväntat både för mig och henne.
När jag opererade mig i Eksjö så var det en sjuksköterska som skulle följa min operation. Hon började redan i Nässjö på mammografin, att möta upp, när de skulle sätta in en tråd runt tumören,då var hon med ,sedan bar det av till Eksjö för operation och då var hon också med under hela operationen.Hon skulle följa en patient . När jag kommit upp på avdelningen så kom hon till mig och berättade hur det hade gått en trevlig tjej ,har tyvärr glömt hennes namn.
Då förstår ni nog vem det var som befann sig på strålningen jo, den sköterskan som hade följt mig hela operationsdagen.
Hon visste inte vad som hade hänt med mig efter operation,så det var ju en fullträff att träffa sin patient som hon hade följt.
Jag berättade om hur det hade gått efter operation och de olika behandlingarna som jag har haft, det tyckte hon var bra att höra. Hon fick verkligen en helhet ,hoppas jag träffar henne om några år och jag kan säga att det gjorde ni bra min cancer är borta !

Efter strålningen gick jag och fikade med en goa vän Eva -Marie, en trevlig stund som har dröjt alldeles för länge,men idag blev den av.Jag festade på en räksmörgås.

Kram till er alla

Marie-Louise

1 kommentar:

  1. Tack för grattishälsningen.'
    Hoppas det går bra med din behandling
    Hälsa Gunnar

    SvaraRadera