tisdag 9 november 2010

Idag är jag trött på några saker

Först skrev jag en massa saker , men kom sedan på att det bara var 2 saker som tröttar mig rejält nu.

I början av september beställde vi ett bredband från Telia till Patrik  och vi har inte fått det inkopplat ännu.
Telia är verkligen en prövning, vet inte hur många timmar vi har suttit i telefon om detta bredband och hört den ena förklaringen efter den andra ,varför det inte har blivit inkopplat. Vad gör man åt mot ett sådant stort företag ??? Första felet var att Telia hade kopplat in en annan person till Patriks lägenhet !!! och då bad de oss att be vederbörande som bor på andra våning att säga upp sitt abonnemang ..... hur kan man göra så ?
Jag har fått ett flertal mail om att det skall vara inkopplat då och då , men det har bara varit bluff och som Telia säger att de meddelandena inte skulle koma till mig av någon anledning.. Jag fattar ingenting..
Nu har vi bett att få prata med chefen , men det tror jag inte ett dugg på, om annat så skall ni få läsa det här.
Känner ni igen frågorna i telefonen  Vad gäller saken ? Fast telefoni ? Bredband ? Fortsätt ! Knappa in nummer ! ni är nummer 40 i kön ,är det någon som känner igen detta ?
Jag blir såååå tröööööt !! på detta. stort T som Trött och Telia


                         
Nästa sak som är ännu värre egentligen är ju att Patrik inte får någon sysselsättning samt ordning på sina assistenter.
Idag är det möte igen om assistenter och sysselsättning och om vem som har ansvaret för Patrik.
Patrik går ju under LSS Lagen , Han är beviljad assistenter dagligen och det blev han sommaren 2009 och än idag har han inte full täckning på de timmar som han skall ha, möte efter möte och tiden går och ingenting händer, Inga assistenter ingen sysselsättning. Detta är så tungt.
Hur går det för dem som inte har någon som kämpar för dem, jag bävar vid tanken !
Tyvärr har vi kommit i en svacka att kämpa för Patrik också i och med min sjukdom, men nu måste det till nya tag för att ta sig igenom detta.
Undrar hur många möten vi har gått på genom åren ?
Ge oss ny kraft att ta itu med problemen så vi någon gång kommer fram till någon lösning.
Patrik är värd det !! och alla andra också som har samma problematik.


Kram Marie-Louise                      Love You !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar