måndag 20 december 2010

Vardagen igen

Jag och mannen med alla hundarna var i Stockholm i helgen i detta oväder som var. Det var hundutställning som vi hade anmält Ansgar till. Det gick bra han blev BIM. Cert och cacib.    






För att återgå till min cancer så känns det otroligt overkligt, att man har drabbats ibland ,tror jag det är en mardröm som jag har vaknat upp ifrån.Men så är det inte, det är sant.
Det känns så underligt tomt just nu, hoppas att det är lika tomt med cancerceller och att de är angripna bort från min kropp.
Jag känner tydligt att det kommer en reaktion för mig nu och mycket funderingar, tyvärr är jag väl en funderande människa, Tänk i somras när behandlingarna påbörjades så kändes det ju så långt fram i tiden till jul, och jag skall vara klar .
Livet är skört och vilken snabb förändring det kan bli bara på några dagar.
Men jag är här och jag skall göra julmat på torsdag lite Jansson , köttbullar och skinka och mm förstås. Patrik skall komma hem och hjälpa mig för Gunnar lär nog arbeta sent dagen innan julafton.Allt praktiskt som skall ordnas för behövande i jul.
Patrik har sagt att han skall åka hem till oss på semester någon vecka eller till nästa år :) tror ni jag får någon hjälp när han skall ha semester.
Hos Dahlqvist tar vi det som det kommer vi är ganska vana av att det sällan blir som planeras så då får man ta andra vägar och göra det bästa av saken.

En Julafton när vi var nygifta så protesterade vi emot att man skulle åka och fara på julafton och ingen ro förrän alla hade träffats eller bytt julblomma eller klappar. Vi stannade hemma i vårt hem och var ute på en jättelång skogspromenad , det var såå skönt.
Men som jag har sagt förut är det stort värde att ha varandra i familjer och andra sociala grupper som man tillhör.

I torsdags var jag på julbord på Ria i jönköping Det var en stor skara av gatans barn som åt med god aptit, undrar om det är det enda julmaten i denna julhelgen. Jag hoppas och tror att det blir mer av julstämning för dessa våra vänner i nöd.
Vi föddes till denna världen av en moder, där var det lika för alla. Omständigheter kunde skilja förstås.
Och livet kunde vara annorlunda , men en gång var det vad jag tror en liten älskad baby som föddes.
Omständigheter och fel val gjorde kanske att man kom på fel bana i livet. Jag känner med dessa människor och jag hoppas inte härbärget är fullt om det är någon som önskar husrum i julhelgen.




Kram
Marie-Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar