torsdag 16 december 2010

Jag är klar

Så här ser jag ut nu när jag avslutar strålningen den 17 december, det har gått ett tag sedan i somras när jag påbörjade cytostatika behandlingen i denna enorma värme som var då. Jag är klar med strålningen !!!
Jag har fixat detta trots att utgångsläget inte var det bästa.Vad framtiden nu har att utvisa är inte mer speciellt för mig än någon annan. Men det har varit många tunga tankar och svåra ångest attacker under cytostatikabehandlingen som har gett en annan syn på livet .Det fanns dagar när jag mådde så illa och dåligt att man drabbades av så svår ångest emellanåt under behandlingen av cytostatikan, men vi kämpade på Gunnar och jag . Jag kommer också ihåg när jag började köra bilen själv till strålningen hur jag blev starkare och starkare för varje dag som gick. Ja det har varit en resa i cancer temat också en kamp att kämpa sig till baka på banan igen. Enligt doktorn så kunde man känna sig dålig ett bra tag till framöver.
Jag har lagt av min peruk nu så ser ni mig jätte korthårig, så är det jag.




Återigen har man fått ta del av vad livet ger i olika doser av glädje och sorg.
Problem och liv stannar ju inte upp bara för att man har fått Cancer och ni som har följt bloggen har ju sett att det har hänt en hel del under den här tiden, som ha varit svårt , jag tänker på Patriks bekymmer hälsa och framtid,önskar att mina krafter återkommer så jag kan stötta upp här hemma i vårt hem så Gunnar får lite mindre att göra och att jag kan stötta upp Patrik på det sätt som vi har som mål , att han skall kunna klara sig bra utan att vi alltid finns tillhands, det är det som ligger högst i hjärtat  att hans vardag skall börja fungera och att han skall få en sysselsättning.Jag har skrivet det många gånger här , men det är så svårt att få det man behöver när man har en Autismdiagnos även att det går under LSS.Jag vet att det är många som kämpar med dessa problem , runt om i vårt land.


Ja ,då var detta inslaget i mitt liv och min väv 2010, även för övriga familjen, Jag vill gärna ha ett bättre 2011 om man får välja.....

Nu skall min vakuum kudde rengöras och formas om till någon annan som skall strålas, för om ni visste var många människor är drabbade. Vakuum kudden formas om och jag tror även att jag och min familj formas om efter detta.



Kram och tack för allt stöd

Marie-Louise














1 kommentar:

  1. Hej! Vad skönt att du är klar! GRATTIS! Jag vet vad du kämpat dig igenom, det är en tuff tid, men nu är den bakom dig och du kan sikta frammåt igen. Jag hoppas vi kommer att ses snart! Nu önskar jag Dig och de Dina en riktigt GOD JUL och ett mkt bättre 2011. KRAM Linda

    SvaraRadera