torsdag 2 december 2010

Mycket idag !

Idag har det varit mycket att göra , dagen började klockan 10.00 på strålningen och sedan iväg till Huskvarna vårdcentral för ett besök, klockan 11.00 . Idag var Gunnar med mig på strålningen och fick se hur det fungerade ,det var bra. Efter detta åkte vi hem till hundarna en stund och jag kunde vila mig för klockan 17.00 skall vi vara på julfest på boendet där mamma bor.
Jag vilade och Gunnar fixade en god middag Lax med tillbehör ,gott.
Sedan begavs vi oss till Huskvarna till festen som var trevlig Glögg ,tomtegröt,skinksmörgås och kaffe med pepperkaka och jul godis.Tack personalen för det!


                                                                                                                                                                  2 timmar var vi där och det var vad mamma orkade med hon var så trött men kämpade tappert.
Gunnar skulle jobba ikväll så jag följde med till Patrik tills han blev färdig. Mysig stund med Tv tittande och en kopp TE. sedan bar det av hem till landet ,spända på hur mycket snö  det hade kommit medans vi var borta. Som tur var så hade det inte blivit så mycket ,skönt.......

Jag fick en fråga idag om hur mycket jag orkar med nu , jag tänkte genast till om att bara bedriften att köra till Jönköping varje dag och även uträtta lite ärenden.är ju hur mycket mer än jag klarade när jag hade cytostatika behandlingen, så jag måste känna mig nöjd att det går framåt. Det är så skönt att slippa illamåendet och alla andra otäcka biverkningar som cytostatikan gav.
Jag har gjort hälften av strålbehandlingen nu,det är ju jättebra. Idag har det varit lite för mycket men det gäller att tänja på gränserna lite varje dag,eller hur? för att gå framåt.

                                                     EN God Natt önskar jag er


                             




                    kram
               Marie-Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar