torsdag 23 september 2010

Trevligt besök och härligt väder


Idag har jag haft storfrämmande, för 6-7 år sedan kom det in en tjej från Västergötland på mitt jobb ,Stina. Vi skulle jobba ihop och det gjorde vi i ett antal år.
                      
                                                  Stina som liten,sååå sööööt !!!!


Idag hade jag förmånen att få besök av Stina denna unga söta tjej, som visserligen som jag hade blivit några år äldre men lika charmig och go som alltid.
Vi arbetade natt i nattpatrullen i Huskvarna på den tiden och jag kan lova er att det var många timmars samtal och skratt under den tiden,mitt i allvaret att vårda svårt sjuka människor,vilket vi tog på största allvar.
Stina en glad och pigg tjeje som livet lekte för , hade svårt för att vara still for runt i hela världen och jobbade och fick fina erfarenheter.
Den ena historien värre än den andra har jag hört henne berätta. bla. när hon hade somnat på flygplatsen i Paris och blev väckt av personalen som undrade om hon skulle med något plan:)
Jag var avundsjuk på att Stina tog sig för så mycket och va så orädd.
Men nu har Stina stadgat sig och träffat kille och bor tillsammns ,undrar om hon rest färdigt????

Underbart roligt att ha henne hos mig idag Stina har blivit en riktig husmor hon hade med sig hemkokt blåbärssylt,hjotron och älgkött :))))
Jag kan inte annat än le , Stina har vuxit upp  :)))))

Kram Marie-Louise








Om du vill lämna kommentar så är det bara att

  • Gå in på profil och välj  - anonym  eller webadress - fyll i din adress

  • Skriv ditt inlägg

  • Tryck på lämna kommentar

  • Röd prick under förhandsgranskning

  • Tryck igen på kommentar

  • Klart-sedan går kommentaren till min mail för granskning innan publicering

3 kommentarer:

  1. Många tycker det är svårt att lämna kommentar


    Välj profil - anonymt

    Tryck på skicka kommentar

    SvaraRadera
  2. hej min vän och tack för dom fina orden här men framförallt tack för idag. det ger mig så mycket att bara vara i din närvaro. glad för att jag har en sådan vän som du! kram

    SvaraRadera
  3. Tack själv Stina, förlåt om jag inte frågade om ditt kort :)))
    Du får säga till i så fall

    kramis

    SvaraRadera