måndag 6 september 2010

Mina dagar blev inte som jag hade väntat

I mars månad så upptäcktes en tumör i mitt bröst i samband med Mammografi undersökning, Helt plötsligt tog livet en annan gestalt på några dagar. Jag har ju varit med om en del i livet och mött en hel del , men aldrig drabbats av cancer själv. Däremot har jag vårdat många som har haft cancer under min yrkestid.


Det hände saker snabbt , tillbaka för att göra punktion av knölen sedan till Kirurgläkaren som skulle ge beskedet  Ja  det var cancer.... vi måste operera bort en bit av bröstet och ta bort lymfkörtlar i axillen.
Jaha , tror jag att det var det enda ord jag fick fram.


Ok , när kan operationen bli, doktorn svarade...om 3 veckor, och så blev det , sedan blev det ännu en väntan på provsvar för att allt skulle säkerställas för att rätt behandling skulle ges.
Cytostatika och strålning samt antiöstrogenbehandling var det som bestämdes av Onkologkliniken och idag så väntar jag på min 4.de cytostatikabehandling på onsdag.
Härifrån får ni följa med och se vad man möter i denna sjukdomsvärlden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar